Una de les preocupacions principals dels pares i mares és escollir un centre educatiu i, sobretot, quedar tranquils quan els hi porten. Per això us volem ensenyar les instal·lacions, la filosofia i el projecte educatiu de les Escoles Bressol Municipals de Polinyà de la mà de les seves directores.
EBM Badabadoc
La Montse Lleida, directora de l’EBM Badabadoc, ens obre les portes a l’escola i ens mostra els diferents ambients, com el de descoberta, el de creativitat, el de construccions, el de comunicacions, l’exterior, entre d’altres. Els ambients estan pensats per la lliure circulació de l’infant i en cadascún d’ells n’hi ha diferents propostes que s’adapten i al ritme individual de cada infant. Així, cada infant pot fer, desfer, participar i deixar de participar, respectant el seu ritme i el seu desenvolupament natural.
Com diu la Montse, l’essència de l’escola és l’infant, i el projecte educatiu es basa en un acompanyament ammorós, respectuós i en un entorn de confiança, pilars fonamentals per al desenvolupament de l’infant. Tot plegat amb la comunicació i la col·laboració de la família per gaudir i viure junts cada moment i cada descobriment.
EBM Ginesta
La Mari Paz Hoyos ens ensenya l’EBM Ginesta i els seus espais o ambients per on els infants circulen lliurement. Cada espai està pensat per satisfer les necessitats de desenvolupament de cada infant i també per despertar els seus interessos i les seves motivacions. Tots els espais: comunicació, matemàtic, construcció, joc simbòlic, artístic, etc, tenen accés directe a l’espai exterior, i en tots ells hi té lloc l‘aprenentatge significatiu.
L’aprenentatge significatiu es basa en què a través de l’ambient i les diferents propostes preparades que n’hi ha, l’infant pot desenvolupar el seu bagatge i triar el que més l’interessa, més l’emociona, més el fa participar i gaudir, creant un aprenentatge a partir del que experimenta i de la seva interacció amb els companys i les educadores. Aquestes fan un acompanyament tranquil i respectuós, deixant que es desenvolupin les seves capacitats i els seus processos naturals i fent a l’infant partícep del seu propi aprenentatge.
A Polinyà apostem per una educació pública de qualitat on l’essència radica en un bon acompanyament. Significa escoltar, respectar, oferir, fer costat, mirar i acceptar, donant amb la nostra presència seguretat i afecte. Tot això ens fa créixer junts.